076-523 61 80

Rüttchen Gorinchem onderscheiden voor klantvriendelijkheid

Mercedes-Benz en smart dealer Rüttchen is voor zijn zeer klantvriendelijke manier van werken onderscheiden met de Klant Nr. 1-medaille. Met Klant Nr. 1 streeft Mercedes-Benz - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Klanttevredenheid is een topprioriteit van Mercedes-Benz. Het is de basis voor een ‘Best Customer Experience’. Tevreden klanten zijn bovendien belangrijke merkambassadeurs.

Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van klanten te meten. Door middel van online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen er verbeterpunten aangegeven worden.

De klant altijd op Nr. 1 – alle aspecten tellen mee

De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot en met de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie.

Rüttchen in de prijzen voor de klantvriendelijkheid

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek ook dit jaar dat de complete Mercedes-Benz en smart organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz dealer Rüttchen sprong er uit. Klanten gaven het bedrijf zeer hoge waarderingscijfers. Daarvoor kreeg Manager After Sales Personenauto’s Mark Kulk van Rüttchen de Klant Nr. 1-medaille overhandigd. Kulk over de prestigieuze onderscheiding: “Van oudsher kenmerkt de Mercedes-Benz vestiging in Gorinchem zich door een bevlogen en inspirerende werkwijze. Wij doen alles om een klant optimaal van dienst te zijn. Door daar op te blijven inzetten, wordt een klant een ambassadeur. Het persoonlijke van onze aanpak zit hem ook in kleine, maar bijzondere dingen. Zo verrassen we we klanten met persoonlijke, handgeschreven kaartjes waarbij we terugkomen op bijvoorbeeld een verzoek of een wens. Dat persoonlijke zit evenals een open mind en oplossingsgericht denken in het DNA van alle Rüttchen-medewerkers."

Best Customer Experience

De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de tiende keer toegekend. Eberhard Kern, CEO van Mercedes-Benz Benelux reikte de prijzen uit. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “Ons merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ wordt dagelijks waargemaakt door onze dealers. De Klant Nr. 1 Awards inspireren en motiveren hen tot het leveren van topprestaties. Op het gebied van klanttevredenheid acteren we op een hoog niveau. Dat is belangrijk: klanttevredenheid is een bepalende factor bij de ‘Best Customer Experience' die we willen bieden – vanaf het eerste contact doen we alles om klanten zich thuis te laten voelen bij Mercedes-Benz. Dat koppelen we aan een optimale, persoonlijke dienstverlening tijdens de complete ‘customer journey’. Ook in 2017 blijft dat onze topprioriteit."



Mark Kulk krijgt de Klant Nr. 1 medaille overhandigd door Eberhard Kern (President & CEO Mercedes-Benz Benelux – rechts op de foto). Links staat Marcus Breitschwerdt, Head of Region Europe Mercedes-Benz Cars.