076-523 61 80

Klanten vertellen


John van Akkeren van de firma Van Akkeren Logistics is een uitermate tevreden klant van ons filiaal Bedrijfsauto's Breda!

Bij een onlangs afgenomen enquête heeft hij dit filiaal beoordeeld met een 10! 

Zijn toelichting: "Prettige vriendelijke medewerkers die oog hebben voor kleine ondernemers met slechts een paar eenheden. Je hebt echt het gevoel klant te zijn. De reden van zijn aanbeveling: De vriendelijkheid en het enthousiasme van de Rüttchen medewerkers. 

John van Akkeren heeft in december een nieuwe Mercedes-Benz Sprinter ter uitbreiding van zijn wagenpark aangeschaft. Wij danken hem voor zijn positieve aanbeveling en wensen hem uiteraard vele veilige kilometers toe!



Van een kapotte spiegel naar een nieuwe A-Klasse door de service van Rüttchen!

Een mooi verhaal van Lucas Ligtenberg die geen klant bij Rüttchen Autowereld was, maar door een kapotte buitenspiegel van zijn smart dat inmiddels wel is. En tevreden. Met een nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse...

“Ik ging op een zondagmorgen op zoek naar een nieuwe buitenspiegel voor mijn Smart Forfour omdat die was gesneuveld bij het inparkeren in mijn garage. Even googelen en ik kwam op de site van Rüttchen. Al snel kwam er een pop-up met de vraag of men mij kon helpen” vertelt Lucas Ligtenberg. “Nu ben ik redelijk sceptisch en verwachtte niet dat ik echt geholpen kon worden omdat het naar mijn idee een geautomatiseerd systeem zou zijn. Toch tikte ik mijn vraag in: Ik ben op zoek naar een buitenspiegel voor mijn Smart van tien jaar oud”. “Goedemorgen, met wie heb ik het genoegen?” werd er meteen gereageerd. Na wat formaliteiten over en weer en gegevens van de auto, kwam de chatdame met het antwoord wat een buitenspiegel voor mijn Smart zou kosten. Ze kon ook meteen een afspraak maken om de spiegel te laten monteren. Lichtelijk beduusd van deze online service en kennis besloot ik om de volgende dag Rüttchen zelf te bellen voor het maken van een afspraak. De volgende dag belde ik de vestiging in Tilburg, waar ik overigens geen klant was. De spiegel voor een tien jaar oude Smart hadden ze niet op voorraad, maar die kon wel op dinsdagmorgen binnen zijn. De afspraak werd gemaakt.


Die dinsdagmorgen kwam ik bij Rüttchen in Tilburg en werd daar allervriendelijkst ontvangen door de receptioniste. We bespraken de details en ze begeleidde me naar de koffiecorner en maakte me daar wegwijs. Eenmaal gesetteld met een heerlijke cappuccino, de krant en wifi kon ik wachten op mijn reparatie. De receptioniste kwam al snel terug met de mededeling dat de spiegel helaas nog niet geleverd bleek te zijn. Maar ik moest om 11.00 uur in IJmuiden zijn voor een afspraak en zag de bui al hangen. “Geen probleem meneer Ligtenberg, we hebben het vervangend vervoer al voor u geregeld, er staat een nieuwe Smart buiten voor u klaar, die kunt u meenemen en we bellen u als uw auto klaar is”. “Een beetje overrompeld door zoveel service was ik zeker omdat ik nog nooit bij Rüttchen was geweest! Eenmaal terug van mijn afspraak belde ik de receptioniste om te vragen of mijn auto al klaar was. Met een kwinkslag wees ze me terecht dat zij mij zou bellen als de auto klaar zou zijn. Ik ben toch maar wat eerder richting Rüttchen gereden en bedacht me dat het eigenlijk wel eens tijd werd voor een nieuwe auto. Nooit was het in me opgekomen om een Mercedes-Benz te gaan rijden, al vond ik de nieuwe A-Klasse wel erg mooi. En oriënteren kan altijd.

Mijn aandacht werd getrokken door een nieuwe zwarte A-Klasse met veel opties. Al snel werd ik aangesproken door een verkoper. Ik legde hem uit dat ik niet echt op zoek was en dat ik ook nog met een praktisch probleem zat qua beperkte ruimte in mijn garagebox. Mijn Smart past er eigenlijk maar net in. “Dan proberen we dat toch” zei hij, “kom ik vanavond met een A-Klasse en dan kijken we gewoon of hij past. Dat moet vast lukken!”.

“Inmiddels was mijn Smart klaar” gaat Ligtenberg verder, “de receptioniste overhandigde mij mijn sleutels en factuur. Maar ik had van de chatdame natuurlijk al gehoord wat de spiegel ging kosten en deze factuur kwam niet overeen met de prijs van de chatdame. Je zou verwachten dat het duurder uitviel, maar nee hoor, het was een paar tientjes goedkoper! Ik vertelde de receptioniste dat de prijs afweek van wat ik online had meegekregen en ze zei: “nee hoor, de prijs die u doorgekregen heeft klopt wel, maar het omhulsel was kapot, de spiegel zelf niet. Die konden we nog hergebruiken en die kosten hoeft u dus niet te betalen”. Ongelooflijk! “En”, vulde ze aan: “Uw auto was ook toe aan een wasbeurt, dus dat is ook gedaan”.

“’s Avonds kwam zoals afgesproken de verkoper met de A-Klasse naar mijn huis gereden. Ik heb een proefrit gemaakt, en we hebben mijn garage bekeken en gemeten. Met enige voorzichtigheid past hij precies! Toen was het nog een kwestie van de prijs en inruil kortsluiten. Sinds dit voorjaar mag ik me de gelukkige bezitter noemen van een Mercedes-Benz A-Klasse. Een ieder die een half jaar geleden tegen mij zou hebben gezegd dat ik nu een nieuwe Mercedes-Benz zou rijden, had ik voor gek verklaard. In mijn beleving was een Mercedes-Benz voor de meer seniore medemens bestemd en bovendien erg duur. Het tegendeel is me bewezen, het merk is enorm verjongd en betaalbaar! Ik ben blij met mijn A-Klasse, wat een auto! En wat een garage, want over de service van Rüttchen ben ik uitermate positief.”